• Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket
  • Categorieën

  • Statistieken

    • 13.031 bezoekers

Persoonlijk || Mijn toekomst ziet er beter uit!

Zoals sommige van jullie weten deed ik MBO niveau 1. Dit kwam omdat ik in mijn laatste jaar niet meer naar school ging. Ik had persoonlijke problemen en ik ben daarvoor ook opgenomen geweest. Ik heb daardoor mijn VMBO diploma niet kunnen halen. Niveau 1 is veel te laag voor mij en ik heb me dan ook meerendeels van het jaar verveelt. Ook mijn leraressen zagen dat ik hier niet thuis hoorde. Daarom kwamen ze met Vavo…

Ik wist niet wat Vavo was, maar het is volwassen onderwijs waarbij je alsnog je diploma voor VMBO komt halen en daarna kunt instromen op MBO 3 of 4. Gisteren was het zover en had ik mijn intake. Ik moest onverwachts een toets maken met de vakken Nederlands en wiskunde. Ik vond het best eng, want ik had het niet verwacht. Daarbij is wiskunde iets waar ik veel moeite mee heb. Na een uur wachten kreeg ik mijn intake. Ze keken naar de resultaten en het eerste wat ze zeiden was dat mijn wiskunde te laag was voor niveau 4. Ik dacht al meteen: Oké, het is klaar. Ik word niet aangenomen. Ze keken naar de resultaten van Nederlands en hij zei dat ze Mavo 3 het beste voor mij vonden, omdat ik natuurlijk twee jaar niet heel veel gedaan had. Mijn moeder was erbij en vroeg of dat betekende dat ik dus was aangenomen. Toen hij ja zei, kreeg ik tranen van geluk. Ik dacht dat al mijn kansen voorbij waren en dat ik nooit de baan zou kunnen doen die ik echt leuk vind. Dat ik nooit meer iets zou bereiken, omdat ik op niveau 1 weer moest beginnen. Ik voelde me zó blij.

Van 3 tot 5 september heb ik introductiedagen en daarna beginnen de echte lessen. Ik vind het heel spannend, omdat ik er zo lang tussenuit ben geweest. Ik ben het harde leren en huiswerk maken niet meer gewend. Ik krijg de vakken:
Nederlands, Engels, economie, wiskunde, biologie, natuurkunde, scheikunde, aardrijkskunde, geschiedenis en tekenen. Ik vind het jammer dat er geen Duits bij zit, omdat talen mijn sterkere punten zijn. Het wordt heel erg hard werken komend schooljaar, maar ik móet het gewoon doen. Dit is mijn laatste kans om te komen waar ik wil. Mavo 3, here I come!

Een reactie plaatsen

10 reacties

  1. Heel veel succes! Ik heb een aantal jaar terug ook een intake gehad voor het bepalen van m’n niveau en aansluitende opleiding. Ik weet precies hoe je je voelde toen je hoorde dat je niet was ‘afgekeurd’ ! =)

    Beantwoorden
  2. Wat een goed nieuws is dat zeg! Gefeliciteerd & Succes :D!

    Beantwoorden
  3. Heel veel succes meis! You can do it 😀

    Beantwoorden
  4. Wat een leuk nieuws ! Veel succes 😀

    Beantwoorden
  5. Auwh, GEFELICITEEERD… Je kunt het 😀

    Beantwoorden
  6. Wat goed zeg! TOP!

    Beantwoorden
  7. Ik las het gister al op facebook, gefeliciteerd meiss!
    Scheikunde en natuurkunde lijken me echt rotvakken haha!
    liefs.x

    Beantwoorden
  8. Gefeliciteerd en heel veel succes Samantha!
    Chase your dreams 🙂

    Beantwoorden
  9. Wauw, amazing! Congratulations girl, succes!

    Beantwoorden
  10. Waaaauw gefeliciteerd! You go girl!

    Beantwoorden

Plaats een reactie