• Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket
  • Categorieën

  • Statistieken

    • 12,960 bezoekers

Mijn favoriete TV Series

Ik ben gek op TV series en ik vind het dan ook heel erg leuk om te kijken. Ik wil jullie graag mijn favorieten laten zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best kieskeurig ben. Het moet echt een goed bedacht verhaal hebben, anders vind ik het al snel niet leuk. Ik probeer series wel kansen te geven, maar ik ben nogal ongeduldig. Kijk snel mee naar de series die ik geweldig vind.

Dexter 

Het gaat over Dexter Morgan. Hij is een forensisch onderzoeker in Miami bij de afdeling moordzaken. Dexter leidt een dubbel leven. Aan de ene kant is hij de vriendelijke, behulpzame ietwat vreemde collega en vriend en aan de andere kant is hij een keiharde, meedogenloze moordenaar die mensen ombrengt, waarvan hij vindt dat ze geen recht hebben om door te leven. Dit zijn onder andere zware criminelen en moordenaars die door de hiaten van de wet zijn geglipt en nog op vrije voeten rondlopen. Dexter is voortdurend op zoek naar de balans tussen zijn drang en het leiden van een normaal leven, zijn stiefvader leerde hem namelijk als eerste regel om “nooit gepakt te worden”.

Dit is een TV serie, die ik eigenlijk niet wilde kijken. Ik wist er vrij weinig vanaf, maar toch wilde ik het niet zien. Tot mijn vriend zei dat ik het gewoon moest proberen. Ik vond de eerste twee afleveringen niet zo leuk, omdat je echt in het verhaal moet komen. Daarna was ik verslaafd. Ik heb samen met mijn vriend 6 seizoenen (12 afleveringen, 600 minuten) in een hele snelle periode afgekeken. Ik wacht nu op seizoen 7. Ik wil het zó graag verder kijken. Het is een hele leuke (en unieke) serie die je zeker een kans moet geven.

Prison Break

Michael Scofield heeft een broer genaamd Lincoln Burrows. Hij zit onterecht gevangen, voor de moord op de vicepresident van de Verenigde Staten en zal binnen enkele maanden geëxecuteerd worden. Michael ziet maar één oplossing en dat is ontsnappen. Hij pleegt een gewapende overval en moet van de rechter vijf jaar achter tralies in dezelfde gevangenis als zijn broer, de Fox River State Penitentiary. Daar gaat hij proberen Lincoln helpen te ontsnappen.

Ik vond het lastig een beschrijving te maken van deze serie. Ik wil al gauw teveel zeggen en dat is natuurlijk niet leuk als je het nog niet gezien hebt! Dit is dé serie waardoor ik verslaafd raakte aan TV series. Ik vind het gewoon heel erg goed bedacht. Ik moet eerlijk toegeven dat seizoen 1 hooguit het beste is en dat het daarna iets minder wordt, maar nog steeds het kijken waard. Er zit heel veel spanning in, waardoor je door wilt blijven kijken. Ik vond deze serie zo goed, dat ik anderen series al snel saai vond.

30 Rock

The Girlie Show is een goedlopende tv-serie maar dan wordt Jack Donaghy de baas. Hij gaat het allemaal anders doen. Hij denkt dat de introductie van een nieuwe acteur de show nog populairder gaat maken en neemt Tracy Jordan aan, een bekende ster die in Hollywood zijn beste tijd gehad heeft. Tot overmaat van ramp verandert hij de naam van de show in TGS with Tracy Jordan. De cast en schrijvers van het programma zijn helemaal niet blij met de nieuwe gang van zaken. Liz Lemon is de schrijfster van de serie en moet alle zeilen bijzetten om de show soepel te laten draaien met een baas die doet wat hij wil en een nieuwe ster die niet aan te sturen valt.

Deze serie is gewoon heel erg grappig. Ik herken mezelf in heel veel dingen van de hoofdrolspeelster en dat maakt het eigenlijk nog leuker. Er zijn verschillende soorten types en de humor is gewoon erg leuk. Het is heel iets anders dan de anderen twee series, maar wel  een leuk verhaal!

Dit waren mijn favorieten. Ik ben benieuwd naar die van jullie. Het lijkt me heel erg leuk om meer series te kunnen volgen. Laat me daarom weten wáárom ik jou favoriete moet bekijken.

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

2 reacties

  1. mysupersweetlife

     /  20 maart 2012

    Ik volg geen een van deze series, misschien toch maar eens een aflevering kijken!
    Vooral die laatste lijkt me wel leuk!
    Liefs

    Beantwoorden
  2. PRISON BREAK! Die serie was ook echt geweldig, ik heb het vanaf het begin tot het einde gevolgd, leef een paar jaar korter, maar echt AMAZING! Superspannend, elke aflevering. 😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

