• Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket
  • Categorieën

  • Statistieken

    • 12,962 bezoekers

Fashion || Dragen wat je wilt

Ik wil het vandaag hebben over iets waar ik zelf nog moeite mee heb. Mede door mijn nare verleden. Ik weet zeker dat er meerdere meisjes zijn die hier last van hebben. Ik zou graag willen dragen wat ik leuk vind, zonder het erg te vinden als anderen negatieve dingen over mij zeggen. Ik ben een plussize meisje en ik denk bij elk kledingstuk na of het me wel staat, of je mijn buik niet te erg ziet, of mijn heupen niet te zichtbaar zijn en nog meer van dat soort dingen. Als ik in de winkel sta, kijk ik meteen naar de dingen waarvan ik weet dat het me staat, maar uitdagingen met mezelf aangaan qua kleding durf ik niet. Ik zie genoeg dingen die ik hartstikke leuk vind, maar ik denk al gelijk dat het mij niet zal staan. Ook al weet ik dat er heel veel manieren zijn om iets te combineren. Ik grijp ook het liefst naar onopvallende kleuren.

Ik wil dit graag veranderen. Ik wil aandoen wat ik leuk vind. Ik wil zelfverzekerd rond kunnen lopen en trots zijn op wie ik ben en wat ik aan heb. Helaas is dit voor mij nog moeilijk. Ik ben er wel al een heel stuk in gegroeid, maar ik wil meer groeien. Ik zie zoveel leuke oufits van meisjes en ik hoop dat ik over een half jaar of misschien wat langer, net zoveel durf als sommige anderen meisjes/vrouwen! Wat ik wel zeker weet is dat ik mijn best ga doen en zoveel mogelijk de positieve dingen ervan benadrukken.

Vandaag een wat ander artikel dan ik normaal zou schrijven, maar ik vind het wel belangrijk. Ook voor mezelf. Ik wil dit over een jaar terug lezen en denken: “I did it!” 

Durf jij aan te trekken wat je zelf leuk vind?

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

15 reacties

  1. Ik weet echt helemaal wat je mee maakt! Ik ben zelf ook een meisje wat een maatje meer heeft, en ik heb ook brede heupen en een buikje. Altijd als ik om me heen kijk in de stad zie ik meisjes rondlopen in super toffe, stoere, aparte outfits, en ik wou dat ik er ook zo bij durfde te lopen. Helaas ben ik daar te onzeker over. Nu heb ik dan een ontzettend lieve vriend die me er bij wil helpen, en dan gaan we samen een aantal winkels in en zoeken we zo’n outfit bij elkaar van hoe ik er bij zou willen lopen, in mijn eigen aparte stijl, maar zodra ik alles aan heb, voel ik me zo onzeker dat ik de hele dag verdrietig ben, ook al stond ik in een pashokje en waren mijn vriend en ik de enigen die het hebben gezien. Ik moet gewoon meer zelfvertrouwen krijgen en de mensen geloven die zeggen dat het me juist wel hartstikke leuk staat. Eigenlijk moet ik gewoon niet naar mezelf luisteren op dat moment, en toch zo’n outfit kopen en over straat lopen, er is waarschijnlijk niemand die me naar aan gaat kijken omdat ik er ”dik” in uit zie. Maar ja, probeer zoiets maar te doen als je onzeker bent..

    Wauw, een hele openbaring van een mindfuck haha. Maar, in principe moet je gewoon meer risico’s durven te nemen, hoe moeilijk het ook is. Ik probeer het ook. Ik pas niet in een klap mijn kledingstijl helemaal aan, maar ik verander het in kleine stapjes. Misschien moet jij zoiets ook proberen, dan wen je steeds meer aan bepaalde dingen, en hoef je het niet allemaal in een klap uit te proberen en te verwerken. Misschien word je zelfvertrouwen dan ook weer beter. c:

    Beantwoorden
    • Ja, is misschien wel een goed idee. Ik heb zelf ook een vriend, dus misschien wilt hij mij wel een keer helpen. Ik ga het gewoon stapje voor stapje proberen! Hopelijk durven we over een tijd allebei te dragen wat we tof vinden! ❤

      Beantwoorden
  2. Ik begrijp je, ik denk dat veel mensen dit hebben. Ik heb niet echt precies hetzelfde probleem, maar bij mij is het altijd zo dat ik altijd dezelfde setjes maak en niet veel combineer. Ik hou het bij de ´veilige´ setjes terwijl ik eigenlijk veel meer zou willen dragen. Geloof in jezelf!

    Beantwoorden
    • Ja, ik hou het ook ‘veilig’. Misschien stapje voor stapje een wat meer ‘uitdagend’ kledingstuk of accessoire aantrekken? Ik ga dat in elk geval wel proberen! 🙂

      Beantwoorden
  3. Ik ben ook een plussize meisje (denk ik? Ik weet niet echt waar de grens ligt maar naar mijn idee ben ik het wel.) Ik draag eigenlijk altijd wat ik leuk vind, geen idee of er ooit een knop om is gegaan maar toen ik mode leuk begon te vinden begon ik ‘ongewonere’ kleding te kopen en te combineren. Natuurlijk kunnen sommige dingen echt niet, en die laat ik dan gewoon liggen maar er zijn best een hoop dingen die je wel gewoon aan kan 🙂 Ik hoop dat jij dat ook gewoon gaat doen, want het is leuk ! 😀
    x Martine

    Beantwoorden
    • Ik hoop inderdaad dat ik een keer het lef krijg! Ik doe wel al véél meer aan dan een jaar geleden, gelukkig! Het lijkt me ook echt super leuk! x

      Beantwoorden
  4. Goed artikel! Ik draag ook niet altijd alles wat ik leuk vind, want in sommige dingen voel ik me best wel onzeker..

    Beantwoorden
    • Ik merk inderdaad dan meerdere hier last van hebben. Ik hoop dat we met zijn alle steeds wat meer durven te dragen, stapje voor stapje. 🙂

      Beantwoorden
  5. ik trek altijd aan wat ikzelf erg leuk vind en denk altijd f*ch what the others say 😀

    Beantwoorden
  6. Goed artikel, je hebt zeker een punt! Gek dat mensen oordelen over jouw smaak, vind ik echt apart. Vroeger was ik al een figuur apart, maar sowieso droeg ik wat ik wilde. Nu heb ik dat nog steeds, mijn kledingstijl is wel veranderd, maar ik kies zelf wat ik wil! Zodra iemand het daar niet mee eens is, komt dat vaak uit jaloezie. 🙂

    Beantwoorden
    • Ja, inderdaad. Iedereen is anders. Ik ben ook echt mijn uiterste best aan het doen om ook te denken van: ‘Ik doe wat ik wil, ik trek aan wat ik wil en als je het er niet mee eens bent, dan niet.’ Hopen dat ik over een jaar aan doe wat ik zelf wil, hihi.

      Beantwoorden
  7. Ik ben daarnet op je blog terecht gekomen en bij het browsen en zoeken in de artikels viel dit artikel me op. Ik ben zelf ook een plussize meisje. Maar mode is echt mijn ding. Ik draag alles (behalve hele korte rokjes en blote buik truitjes). Als ik iets mooi vind, koop ik het. En misschien heb ik wel dingen die me niet zo goed staan. maar héé, iedereen heeft die. Ook de dunne meisjes. Je doet soms misschien wel eens een miskoop of je voelt je uiteindelijk toch niet goed in een kledingstuk, maar je ontwikkelt na een tijdje je eigen stijl en dan doe je niet zo vaak meer een miskoop en voel je je niet meer zo vaak onzeker.

    En plussize heeft ook voordelen. Bij ons is een handtas niet snel te groot. Je kan ook hele opvallende accessoires dragen, die zijn in verhouding met je lichaam. Wat bij dunne meisjes dan weer minder is.

    Bij mij was de grootste stap, een outfitfoto posten op m’n blog. Ik heb lang getwijfeld, maar een dikke maand geleden heb ik het toch gedaan. En ik heb er enkel positieve reacties over gekregen. Heel leuk!

    Beantwoorden
    • Ik vind je comment echt geweldig om te lezen. Ik vind het zó leuk als een plussize vrouw/meisje draagt wat ze leuk vind. Sinds mijn artikel, durf ik echt wel meer te dragen. Het boeit me minder, omdat ík het leuk vind. En daar gaat het om! Ja, over de tassen en accessoire heb je zeker gelijk! 🙂 Ik volg je blog nu ook! 😀

      Beantwoorden
  8. Johnd69

     /  13 mei 2014

    Hiya, I am really glad I have found this information. Nowadays bloggers publish just about gossips and web and this is really annoying. A good blog with interesting content, that is what I need. Thanks for keeping this website, I’ll be visiting it. Do you do newsletters? Can not find it. fddfdbaekege

    Beantwoorden

Geef een reactie

